Како се разликуваат Студија на случај и Акциско истражување?
Студија на
случај и Акциско
истражување се два различни истражувачки пристапи, иако понекогаш може да
изгледаат слични. Еве како се разликуваат:
Студија
на случај
- Цел: Студиите
на случај се користат за длабинско истражување на еден или повеќе случаи
во природниот контекст. Тие ги истражуваат специфични настани, феномени,
или групи, и се фокусираат на детално разбирање на конкретни ситуации.
- Метод:
Студијата на случај обично користи различни методи на собирање податоци, како
што се интервјуа, набљудувања и анализа на документи. Истражувањето може
да биде квалитативно или комбинирано со квантитативни податоци.
- Применливост: Често се
користи за анализирање на комплексни прашања во конкретни контексти (на
пример, проблеми во образованието, здравството или бизнисот), за да се
извлечат поуки или да се претстави длабоко разбирање за некоја ситуација.
Акциско
истражување
- Цел:
Акциското истражување има за цел да ја подобри праксата преку активно
учество на истражувачите и учесниците. Главната цел е да се решат проблеми
во реалниот живот, додека истовремено се спроведува истражувачки процес.
- Метод: Овој
пристап обично е цикличен и инклузивен, со постојано вклучување на
учесниците во процесот на анализа и акција. Податоците се собираат,
анализираат и се користат за да се поддржи решавање на конкретен проблем,
што доведува до постојани подобрувања.
- Применливост: Често се
користи во образованието, социјалната работа или бизнисот, каде што
истражувачите и учесниците работат заедно за да подобрат некоја пракса или
процес.
Клучни
разлики:
- Фокус:
Студијата на случај обично се фокусира на длабинско разбирање на еден
случај или ситуација, додека акциското истражување е фокусирано на
решавање на конкретен проблем преку инклузивен и практичен процес.
- Методологија:
Студијата на случај користи повеќе методи за собирање податоци, додека
акциското истражување е циклично, вклучувајќи постојано прегледување и
дејствување.
- Цел:
Студијата на случај се стреми кон теоретско разбирање, додека акциското
истражување се стреми кон практични решенија и подобрување на ситуацијата.
Двете имаат
своја примена во истражувачката пракса, но со различни цели и пристапи

Работилница за наставници
На 16 јануари 2025 година, во нашето училиште се одржа работилница за наставници, под менторство на наставничката Лариса Жулина-Митовски. Работилницата беше наменета за унапредување на наставните методи и техники.
Главни цели и теми на работилницата:
Прирачник за примена на нови наставни техники
Наставниците се запознаа со современи наставни техники кои поттикнуваат креативност и интерактивност во училницата. Беа споделени конкретни примери и ресурси за примена во наставата.
Збирка на наставни практики
Учесниците дискутираа за успешни наставни практики од своето искуство, кои потоа ќе бидат дел од збирка достапна за членовите на ЗОН – УЧИТЕЛ.
Повик за наставници: Клуб на наставници 2025
Беше претставен повикот за приклучување кон Клубот на наставници 2025 – иницијатива за размена на идеи, искуства и колаборации меѓу наставниците.
Зачленување и обнова на членството во Здружението на одделенски наставници (ЗОН – УЧИТЕЛ)
Беше поттикнато зачленувањето и обновата на членството во ЗОН – УЧИТЕЛ, кое нуди пристап до ресурси, настани и поддршка за професионален развој.
Користење на дигитални алатки во наставата
Дел од работилницата беше посветен на дигитални алатки, со акцент на „Wheel of Names“ (Тркало на имиња). Алатката беше демонстрирана како начин за избор на ученици, активности и теми, заради зголемување на ангажираноста на учениците.
Работилницата овозможи размена на идеи и искуства меѓу наставниците.
Благодарност до менторот Лариса Жулина-Митовски и учесниците за успешната реализација на настанот.
Наставниците се покануваат да се приклучат кон Клубот на наставници 2025 и ЗОН – УЧИТЕЛ. За повеќе информации, посетете го следниот линк: линк.
30.04.2024 година
Медиумската писменост Онлајн средби by Larisa MitovskiМатеријали од обуката за медиумска писменост „Младите размислуваат“
20.03.2024
Водич за медиумска писменост
Прашања кои се користат за анализа на различни медиуми, вклучувајќи социјални медиуми, веб-локации, вести и весници, филмови, телевизија, слики, реклами и алатки за пишување со вештачка интелигенција, кои се фокусираат и на содржината во преден план, но и на позадината на секој медиум.
https://view.genial.ly/65bd93a58bcaea0014baef14/interactive-image-vodich-za-mediumska-pismenost
ОДРЖАНА ОБУКА ЗА НАСТАВНИЦИ ЗА МЕДИУМСКА ПИСМЕНОСТ „МЛАДИТЕ РАЗМИСЛУВААТ“
Во ООУ „Свети Јоаким Крчовски“-Крива Паланка на 26.02.2024 и 27.02.2024 година се одржа дводневна обука за
Медиумска писменост „Младите размислуваат“ како дел од USAID
проект на Министерството за образование и наука. Обуката беше реализирана во
соработка со Бирото за развој на образованието за одделенски наставници и
наставници по македонски јазик.
На обуката присуствуваа 42 наставници од нашето училиште.
Наставниците ги споделија своите досегашни искуства и стекнаа нови знаења за
медиумската писменост.
На обукита беа презентирани различни сегменти од медиумската писменост кои
за учениците се предвидени во наставните програми по мајчин јазик во основното
образование. Дел од темите кои се адресираат на обуките за наставници се
поврзани со типови медиуми и нивни карактеристики, улогата на медиумите,
новинарството и етичките стандарди; предизвици и опасности на социјалните
медиуми; пристапи поврзани со проверка и верификација на информации и содржини,
како и анализа на содржини и креирање на медиумски продукти.
Обучувачите -
советник по македонски јазик Сања Димитриевиќ и наставник-ментор Лариса
Жулина-Митовски.
Обуки за медиумска писменост наменети за наставници од основни училишта
Од 18 септември 2023 година Проектот на УСАИД за медиумска писменост „Младите размислуваат“ во соработка со Министерството за образование и наука и Бирото за развој на образованието ги започнаа обуките за медиумска писменост наменети за одделенските наставници (1-5то одделение) и наставниците по мајчин јазик од 6-9 одделение во основното образование. Обуките ќе траат до крајот на март 2024 и ќе ги опфатат сите основни училишта во државата, а нивната реализација веќе се одвива на македонски, албански и турски јазик. Преку поддршката на проектот, во овие 6 месеци, ќе се реализираат над 250 обуки и ќе се обучат над 8.500 наставници низ целата држава.
Работилница за наставници
На 31 август се одржа работилница за наставници за изработка на личниот план за професионален развој на наставниците, кој состaвен од три дела: планирање на професионален развој, реализација на професионален развој и согледувања и препорака за реализацијата на личниот план.
Настанот беше насловен „Работилница за формата и содржината на личниот план за професионален развој на наставниците“, и истиот се реализира како дел дел од предвидените активности на Тимот за професионален и кариерен развој.
30 август 2023 година (среда) во хотелот „Дабл три – Хилтон“ во Скопје
10-те основни комуникациски вештини by Larisa Mitovski
Материјали за програмата бр. 24 by Larisa Mitovski
Место на одржување на обуката: ООУ „Христијан Тодоровски-Карпош"- Ранковце
Обучувач: Лариса Жулина-Митовски
Место на одржување на обуката: ООУ „Христијан Карпош" - Куманово
Обучувач: Лариса Жулина-Митовски
Место на одржување на обуката: ООУ „Вук Караџиќ" - Куманово
Корисни алатки за наставата Корисни алатки за наставата by Larisa Mitovski
СЦЕНАРИО ЗА НАСТАВЕН ЧАС СО ПРИМЕНА НА МОДЕЛОТ „ПРЕВРТЕНА УЧИЛНИЦА“
Примена на иновативни интерактивни пристапи во наставата
МАТЕРИЈАЛИ ЗА НАСТАВНИЦИ
Работилница „Модерни приоди и креативни решенија
за реализација на програмата по музичко образование за прво одделение
04.05.2023 година
Активности за соработка со наставниците од прво одделение во врска со унапредување на наставата по музичко образование.
“
ГИТАРА
International Day of Mathematics 2023- Меѓународен ден на математиката 2023
Применетата математика е гранка од математиката која исто
така се занимава со математичките методи кои наоѓат примена во препознавањето
на ефектите од влијанието на климатските промени.
Колку често ние сето ова го вклучуваме во училница?
Најважниот образовен период од нашиот живот е на возраст
од 4-15 години. Во овој период учениците создават механизам за учење, градат
знаења и развиваат вештини.
Што е тоа што ние го работиме на полето за подобрување на математичките вештини кај учениците ќе го презентираме на работилницата:„Математика за сите“
Музичко
предавање„Употреба
на педалите во интерпретација на пијано“во Музичко - балетскиот училишен центар „Илија
Николовски - Луј“ – Скопје. Предавач:проф.д-р Милица Шкариќ Музичка Академија
Угд Штип24.02.2023 година
Дневник за работа на наставникот-ментор Лариса Жулина-Митовски
Работилници за наставници од I-V одделение за користење на смарт табла во наставата
Презентација:
„Користење на смарт табла во наставата“
Реализирани обуки за наставници
ПОДРАЧЈЕ II: ПОУЧУВАЊЕ И УЧЕЊЕ
Реализација на наставата
Програма 12: Примена на иновативни
интерактивни пристапи во наставата
Обуката е органзирана од страна на Бирото за развоj на образованието и провајдерот Академија ЦЕС
Обучувач: Лариса Жулина-Митовски
3-4.11.2022 година
7-8.11.2022 година
Е-УЧЕБНИЦИ
Практични примери Сценарија за часови Предлози за реализација на часови
Повеќе од 60 наставници од ООУ ,,Јоаким Крчовски"-Крива Паланка, „ООУ Илинден“-Крива Паланка, ООУ
"Кочо Рацин"-Кратово и ООУ,,Христијан Тодоровски Карпош’-Ранковце, на 12 и 13 мај 2022 учествува на обуката за медиумска писменост. Обуката ја организира МИМ и ИРЕКС во соработка со МОН и БРО, како дел од Проектот на УСАИД за медиумска писменост „Младите размислуваат“
Обуката за наставници ја водеа наставници ментори и советници во Бирото за развој на образованието. Учесниците на обуката се запознаа со концептот „Учиме да распознаваме“, со методолошките пристапи и различни содржини поврзани со медиумската писменост, како што се промените во медиумската сфера, дезинформации, проверка на информации, анализа на медиумска содржина, говор на омраза, и конструирање претстави преку медиумите.
Во вториот дел од обуката за медиумска писменост наставниците имаа и практична работа во групи, каде што наставниците подготвуваат сценарија за реализирање часови по медиумска писменост за второ и петто одделение на теми од наставната програма.

No comments:
Post a Comment